Η παράνομη υπαίθρια διαφήμιση, τα billboard, οι «πίζες», οι «ρακέτες» και τα λοιπά διαφημιστικά μέσα του λεγόμενου «Outdoor» (κατά την επαγγελματική ορολογία), υφίστανται αυτό τον καιρό ένα ισχυρό πλήγμα απ’ την ίδια την κεντρική εξουσία. Οι παράνομες διαφημιστικές πινακίδες καταγγέλονται στην ειδική ιστοσελίδα και καθημερινά βρίσκονται σε εξέλιξη δεκάδες επιχειρήσεις αποξήλωσής τους. Όμως, φαίνεται ότι το κενό που δημιουργείται αναγκάζει τις εταιρείες της υπαίθριας διαφήμισης να καταφύγουν σε νέα προσοδοφόρα πεδία. Αυτές τις ημέρες παρατηρείται έξαρση της διαφήμισης στα λεωφορεία (στο θέμα είχα αναφερθεί και τον περασμένο Ιούλιο με αφορμή τη διαφήμιση της ταινίας Δημόσιος Κίνδυνος) . Η εν λόγω διαφημιστική πρακτική επιτρέπεται (!) βάσει της Υπουργικής Απόφασης Β 36935/2806/02 (΄Β 862) «Αναγραφή ή ανάρτηση διαφημίσεων στα αστικά και υπεραστικά λεωφορεία των φορέων παροχής συγκοινωνιακού έργου του Ν.2963/2001 (Α’ 268)» που υπογράφτηκε το 2002 απ’ τον τότε υπουργό Μεταφορών, κ. Χρίστο Βερελή.
Υπουργική Απόφαση για τη διαφήμιση στα λεωφορεία
Η κοινή λογική αλλά και οι κανόνες για την οδική ασφάλεια, καθιστούν τη διαφήμιση πάνω στα λεωφορεία εξίσου, ίσως και περισσότερο, επικίνδυνη απ’ τη διαφήμιση επί των σταθερών πινακίδων. Τα λεωφορεία με τις διαφημίσεις συνιστούν κινητές βόμβες, οι οποίες αναμφίβολα αποσπούν την προσοχή των οδηγών, ενώ αμφότεροι βρίσκονται σε κίνηση. Πρόκειται κυριολεκτικά για ένα δημόσιο κίνδυνο. Γι’ αυτό πρέπει κατά τη γνώμη μου ο ΟΑΣΑ να επανεξετάσει το θέμα, και να ακολουθήσει το παράδειγμα άλλων δημόσιων οργανισμών όπως ο ΟΠΑΠ που εγκαταλείπουν την υπαίθρια διαφήμιση, θέτοντας έτσι έμπρακτα ως προτεραιότητά τους την ασφάλεια των πολιτών κι όχι τα συμφέροντα μιας μικρής ελίτ.
ΡΕ ΒΛΑΜΜΕΝΕ.ΕΧΕΙΣ ΒΓΕΙ ΠΟΤΕ ΕΚΤΟΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ΝΑ ΔΕΙΣ ΤΙ ΓΙΝΕΤΑΙ ΣΤΟΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΕΝΟ ΚΟΣΜΟ. ΓΙΑ ΠΟΙΑ ΠΑΡΑΝΟΜΗ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ ΛΕΣ ??? ΗΛΙΘΙΕ ΠΑΛΙΟ ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΗ ΤΗΣ ΔΕΚΑΡΑΣ…KOITA http://www.transportmedia.co.uk/bus-advertising.html
Θέλετε να πείτε ότι ακόμα κι αν κάνουν κάτι λάθος στο εξωτερικό, πρέπει εμείς να το υιοθετούμε;