Υπαίθρια διαφήμιση στα λεωφορεία, ή αλλιώς κινούμενες διαφημιστικές βόμβες

Η παράνομη υπαίθρια διαφήμιση, τα billboard, οι «πίζες», οι «ρακέτες» και τα λοιπά διαφημιστικά μέσα του λεγόμενου «Outdoor» (κατά την επαγγελματική ορολογία), υφίστανται αυτό τον καιρό ένα ισχυρό πλήγμα απ’ την ίδια την κεντρική εξουσία. Οι παράνομες διαφημιστικές πινακίδες καταγγέλονται στην ειδική ιστοσελίδα και καθημερινά βρίσκονται σε εξέλιξη δεκάδες επιχειρήσεις αποξήλωσής τους. Όμως, φαίνεται ότι το κενό που δημιουργείται αναγκάζει τις εταιρείες της υπαίθριας διαφήμισης να καταφύγουν σε νέα προσοδοφόρα πεδία. Αυτές τις ημέρες παρατηρείται έξαρση της διαφήμισης στα λεωφορεία (στο θέμα είχα αναφερθεί και τον περασμένο Ιούλιο με αφορμή τη διαφήμιση της ταινίας Δημόσιος Κίνδυνος) . Η εν λόγω διαφημιστική πρακτική επιτρέπεται (!) βάσει της Υπουργικής Απόφασης Β 36935/2806/02 (΄Β 862) «Αναγραφή ή ανάρτηση διαφημίσεων στα αστικά και υπε­ραστικά λεωφορεία των φορέων παροχής συγκοινω­νιακού έργου του Ν.2963/2001 (Α’ 268)» που υπογράφτηκε το 2002 απ’ τον τότε υπουργό Μεταφορών, κ. Χρίστο Βερελή.

Υπουργική Απόφαση για τη διαφήμιση στα λεωφορεία

Η κοινή λογική αλλά και οι κανόνες για την οδική ασφάλεια, καθιστούν τη διαφήμιση πάνω στα λεωφορεία εξίσου, ίσως και περισσότερο, επικίνδυνη απ’ τη διαφήμιση επί των σταθερών πινακίδων. Τα λεωφορεία με τις διαφημίσεις συνιστούν κινητές βόμβες, οι οποίες αναμφίβολα αποσπούν την προσοχή των οδηγών, ενώ αμφότεροι βρίσκονται σε κίνηση. Πρόκειται κυριολεκτικά για ένα δημόσιο κίνδυνο. Γι’ αυτό πρέπει κατά τη γνώμη μου ο ΟΑΣΑ να επανεξετάσει το θέμα, και να ακολουθήσει το παράδειγμα άλλων δημόσιων οργανισμών όπως ο ΟΠΑΠ που εγκαταλείπουν την υπαίθρια διαφήμιση, θέτοντας έτσι έμπρακτα ως προτεραιότητά τους την ασφάλεια των πολιτών κι όχι τα συμφέροντα μιας μικρής ελίτ.

2 Comments

Σχόλια

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για την εξάλειψη των ανεπιθύμητων σχολίων. Μάθετε πως επεξεργάζονται τα δεδομένα των σχολίων σας.